E o primeiro premio é: A Terra!

Leio no blog de
Acedre que en
North Carolina já tenhem
lotaria... cousa sua, eu nom som de botar dinheiro em essas cousas. A última vez que merquei um bilho de lotaria foi de brincadeira com Carlos por empregar "
Os números chungos".
Mirando numha das ligaçons que ponhe topei que tenhem o
jogo do galo como jodo do estado, na minha vida vim tal cousa, pero serva para recomendares um livro que citei em outras mensagens no blog:
Lotaria Solar, de
Philip K. Dick.
O Jogo do Galo é o melhor ejemplo da aplicaçom da estratégia da
Teoria dos Jogos, e especialmente do
Minimax. Nom prentendo explicar hoje as interiodidades destas teorias, a minha capacidade divulgativa nom chega a tanto, mais creo que as bases do Minimax som accesiveis ao leitor lego. O nome de
Minimax descreve as estrategias que MINImizam a MAXima perda possivel ou MAXimizam a MINIma ganancia. Isto é, um jeito de decidires com que movimentos ou acçons acadamos os resultados nos que perderemos menos no pior dos casos e aseguramos a maior ganancia ainda que nom obtenhamos o resultado optimo. Basea-se na analise dos jogos de competiçom entre dous jogadores, por turnos ou simultaneos e nos jogos de suma zero. A regra de comportamento de
jogo do Minimax é
escolher sempre a melhor opçom para ti, mais tendo presente que o outro jogador sempre escolhera a que mais perda che provocaria. Se os dous jogadores seguem as regras do Minimax, de jeito perfeito, o jogo remata sempre em um empate onde ninguem perde nem ganha em demasia.
No jogo do galo é um exemplo mui claro. O número de movimentos possíveis é pequeno, sete; cada nova rolda diminue as opcions do jogador e a condiçom pra ganhar é singela. Se um conhece as regras do Minimax aplicadas a este jogo e joga contra umha pessoa que nom as conhece ganha sempre. Se o jogador A pode ganhar num movimento, esse movimento sera o indicado polo Minimax, se o jogador B tem umha jogada na que A pode quedar a um movimento de ganhar o outra na que só podem empatar ambolosdous esta última sera a melhor jogada dende o algoritmo do Minimax. Mais se os dous tentan aplicares o procedemento o resultado é sempre empate, pois os dous conhecem o algoritmo ganhador. Mais o Minimax nom garante o éxito ao 100%, há uma estrategia que pode vence-lo: Os movimentos aleatórios. Se o jogador A emprega o Minimax entom esta a supor que o jogador B sempre actuara seguindo as normas de maximizar as ganancias e minimizar as perdas e em base a isso criara a sua estrategia. Se o jogador B implementa um procedemento sem objetivo é impossível de prever...
O Minimax pode-se aplicar a jogos mais complicados, como o xadrez. Mais neste caso os movimentos possíveis para cada rolda som enormes a arvre de provavilidades crece ate o infinito. Está fora da capacidade humana cumplir coas regras do Minimax numha partida de xadrez, mais pode-se aplicar modelos simplificados. E sempre estam os computadores...
A hipotese dumha sociedade na que todo o mundo aplicara as regras do Minimax à vida cotia resulta interessante.
Philip K. Dick abordou na sua primeira obra "
Solar Lottery" a ideia dumha Terra dominada polo azar: o Jogo da Botelha. A gente que entra no "Jogo da Botelha" recive um bilhete da "Lotaria Solar". Em qualquer momento o jogador pode entregar o seu bilhete a umha das "Colinas", conglomerados industriais mundiais que producem sem freo productos de consumo, estas daram-lhe trabalho segundo a sua qualificaçom pero ele renuncia a ganhar o premio. A gente tem acceso aos bens producidos polas Colinas de dous jeitos: cos creditos obtidos polo seu trabalho e polos sorteos continuados que se organiçam para evitar que se acumule Stock. Se um conserva o seu bilhete nom tem trabalho, mais entre num sorteo cum premio maior... a Terra. O Jogo da Botelha e umha lotaria na que nom se sabe nem o dia nem a frequência (Bem pode tardar anos ou minutos em emitir um novo resultado) pero quando sae um número da Botelha... o mundo muda de mans. O posuidor do nú converte-se no novo dono governante da Terra, The Quizmaster, o "Gran Presentador". Por riva do jogo da Botelha há outro jogo que entretem ao Mundo: O ex-Quizmaster tem o direito a organizar um "Congresso de Assasinos" para envia-los (um a um) para matar ao seu sucessor. Todo isto retransmitido por TV....
Neste primeiro livro de Dick apresentam-se os traços mais importantes da sua obra: A natureza da Realidade, da condiçom Humana, a Paranoia... Que podemos ver em toda a sua obra e nos filmes que as adaptarom:
Blade Runner (
do relato "Do Androids Dream of Electric Sheep?")
Total Recall (Co Governator, adaptaçom de "
We Can Remember It for You Wholesale");
Confessions d'un Barjo (
"Confessions of a Crap Artist");
Minority Report (Do relato do mesmo nome);
Paycheck (Idem);
A Scanner Darkly (Saira em Julio deste ano) e
Next ( dentro dum ano).